PORADY
JOSERA
Skontaktuj się z nami!

Tel. 61 47 83 770
pn.- pt. w godzinach 8-16

KontaktPolityka Prywatności

Social media Twojego sklepu – czy Facebook czy Instagram

Social media Twojego sklepu. Czy to konieczne?

Ostatni rok pokazał wielu przedsiębiorcom, jak ważna jest umiejętność szybkiego dostosowania do zmieniających się warunków. Czas pandemii przeniósł komunikację do wirtualnego świata. Firmy, które dotychczas nie miały sklepów internetowych – szybko je tworzyły. Prowadząc swój biznes, powinieneś być elastyczny i podążać za trendami, które obecnie przenoszą się do sieci.

Dzisiejsi konsumenci cenią sobie wygodę, nie mają czasu na wyszukiwanie informacji, na pogłębiony research, porównywanie danych. To bardzo ważne, aby Twój sklep był łatwy do znalezienia w sieci. Możemy tutaj odnieść się do popularnego stwierdzenia „Jeśli nie istniejesz w Google, to nie istniejesz w ogóle”. Zadbaj, aby informacje o godzinach otwarcia, asortymencie i promocjach były aktualizowane na bieżąco. Internetowa wizytówka powinna zachęcić do odwiedzin Twojego sklepu i zakupów, a bezpośrednia obsługa i profesjonalne doradztwo sprawić, że klienci poczują, że o nich dbasz i z chęcią będą wracać i polecać Twój sklep.


Zapytasz: „ale jak mam to zrobić”? Spieszymy z odpowiedzią!

W ostatnich latach popularność mediów społecznościowych bardzo wzrosła, wg raportu #Digital 2021, w styczniu 2021 social media w Polsce miały ok. 26 mln użytkowników, to prawie 70% Polaków!

Już teraz powinna Ci się nasunąć odpowiedź twierdząca, na pytanie, czy mój sklep powinien być w sieci.


Facebook i Instagram

Według najnowszego raportu #Digital 2021 wykonanego przez Hootsuite, wśród użytkowników Internetu w wieku 16-64 lat, 89% korzystało z platformy Facebook, a 60% z Instagrama*. Te liczby stawiają oba portale w ścisłej czołówce jeśli chodzi o częstotliwość używania tego typu portali. Wyżej pozostaje tylko Youtube, który jest niekwestionowanym królem treści video.

Użytkownicy w liczbach:

Facebook –  posty docierają nawet do 18 mln użytkowników.

Instagram – treści może oglądać ok. 9,2 mln.

 

*w ciągu ostatniego miesiąca przed przeprowadzeniem badania

 

 

Znając te dane, wiemy, że nasi klienci także są użytkownikami mediów społecznościowych, więc powinniśmy też tym kanałem docierać do nich i zapraszać do nas na zakupy. 

Fanpage często spełnia rolę strony internetowej, daje możliwość spersonalizowania, dodania naszego logo, zdjęcia w tle, a z założenia jest darmowy i bardzo prosty. 

Obecne trendy wskazują, że Facebook – nieco bardziej formalny kanał – traktowany jest jako jedno z podstawowych źródeł informacji, a największą grupą odbiorców są osoby w wieku 24+. Instagram stał się miejscem luźnych, lifestyle’owych treści, gdzie młodzież szuka inspiracji.


Zrób pierwszy krok – załóż fanpage

Jeśli jesteś na poziomie początkującym, jeśli chodzi o social media i do tej pory byłeś najczęściej odbiorcą treści, to przedstawiamy Ci kilka dobrych rad na początek:

  • Zacznij od stworzenia fanpage’a na Facebooku. Uzupełnij dane adresowe, godziny otwarcia i pamiętaj, aby aktualizować je w przypadku zmian. To właśnie tutaj klienci najczęściej szukają informacji o tym, kiedy mogą odwiedzić Twój sklep. Dodatkowo jeśli nie posiadasz strony internetowej, to prawdopodobnie właśnie Twój fanpage pojawi się po wpisaniu jego nazwy w wyszukiwarce internetowej.
  • Odpowiednio dopasuj zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe. Bardzo ważne jest, aby miały one odpowiedni rozmiar – ucięte zdjęcia wyglądają nieprofesjonalnie. Pamiętaj, aby format był dostosowany do urządzeń mobilnych, ponieważ 96% użytkowników korzysta z Internetu na swoich smartfonach.

Jeśli potrzebujesz naszej pomocy w stworzeniu zdjęcia w tle – napisz na petfood@josera.pl – z chęcią przygotujemy grafikę.
Przykład grafiki, którą możemy dla Ciebie przygotować znajdziesz poniżej.

  • Publikuj regularnie – to bardzo ważne, aby klienci wiedzieli, co dzieje się u Ciebie w sklepie. Warto ustalić sobie zasady – np. 2 razy w tygodniu będziesz publikować post.
  • O czym pisać? Warto przedstawić asortyment, który oferujesz. Możesz poinformować klientów o promocjach, które dla nich przygotowałeś lub publikować „luźniejsze” treści – np. ciekawostki dot. zwierzaków, czy porady dla ich opiekunów. Jednak pamiętaj, że wszystkie informacje muszą być rzetelne i prawdziwe, najlepiej jeśli sprawdzisz je w kilku źródłach.
  • Nie potrzebujesz specjalisty do przygotowania dobrych grafik! Polecamy darmowe narzędzie https://www.canva.com, które w bardzo intuicyjny sposób pomoże Ci tworzyć angażujące posty.

 

Tak że do dzieła! Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości skontaktuj się z nami. Postaramy się doradzić i pomóc rozwiązać problem.

 

Dane z:

„#Raport DIGITAL 2021”, wyd. We are social, Hootsuite.